Kriget om cykelparkeringen

För några dagar sedan tog kriget om cykelparkeringen fart på allvar på jobbet. Det finns en stolpe man kan låsa fast cykeln i på baksidan om man vill kunna låsa i ramen, vilket är säkrast när de gäller stöldrisk. När jag kommer hit klockan 6 på morgonen låser jag såklart fast cykeln där. En annan herre som börjar senare under dagen låser sen fast sin cykel utanpå min och drar kedjan FRAMFÖR min sadel. Alltså, jag måste skruva loss sadeln varje gång för att få ut min cykel. Nu har jag vänligt meddelat honom att jag måste montera isär halva min cykel varje dag för att få ut den och att han jättegärna får låsa sin cykel utanpå min bara han drar kedjan bakom sadeln! Sen dess har hans cykel stått här dygnet runt. Dvs, han går till och från jobbet bara för att visa att de är hans plats och ingen annans! Tänk att en vuxen människa inte kan dela stolpe med en annan, man kan inte annat än skratta åt eländet!

Igår gjorde jag en avstickare på vägen hem från jobbet. Traskade upp för flottsbrobacken och ner innan jag trampade hem, lagom mör i benen. BodyPumpen på kvällen blev inte nådig med andra ord ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha cpgubbe!!! Baaaajs!

2012-09-07 @ 13:15:11
URL: http://emawa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0