Semester

Just nu, kaaaos! Mitt i semestern och full rulle... Tänkte bara att jag skulle ge ifrån mig ett livstecken här så att ni får veta att jag lever! :)

Pussis

Åland

Nu sitter vi i bilen och väntar på att få åka på båten som ska ta oss till Åland! Började min semester igår och det känns som om den inte kund ha börjat bättre! Ikväll och på onsdag är planen att röja, lääääängtar!! :D

Maxad träningsdag

Tjofadderittan vilken träningsdag, vidrigt nöjd! Började som vanligt dagen med en morgonpromenad innan frukosten. Sedan hoppade jag på cykeln för att trampa till gymmet, måste nog skaffa nya bromsar och hjälm, jag cyklar ju som en dåre! Trodde jag skulle ha rejält med träningsvärk efter gårdagens gympass då fokus låg på ben, mage och armar men jag kände mig riktigt fräsch i benen. Konstaterade glatt att det var så gott som tomt på gymmet, gillar att biffa nere i stora rummet utan att behöva ta hänsyn till andra, haha. Fick bli axlar, bröst och återigen mage då jag slarvat lite på den fronten. Riktigt bra pass!

Direkt när jag klev av cykeln här hemma efter efter jobbet blev de en löprunda på 5km. Svävar typ på moln nu för att jag är så jävla nöjd. Gött mos! /Spännisen

Baksidehäng

Har lagt mig till med den goda vanan att vakna av mig själv redan innan åtta mina sena jobbveckor. Hinner alltid med en promenad och ibland en del annat nödvändigt. Idag har jag bland annat klippt gräset för första gången hos mamma den här sommaren, herregud vilket fyspass! Haha, kände hur svetten rann om mig när jag släpade den där gräsklipparen upp och ner för backarna! Vi har ingen stor tomt men den tomt vi har är fan sluttande! Nu har jag fyllt på med lite energi i alla fall, frukost ute i morgonsolen! För bli gymmet en snabbis ikväll efter gårdagens aktiva vilodag!

Tröttis

Ligger och dör i soffan, är så jävla trött! I lördags morgon var jag uppe och körde pump/cx med thessan innan jag åkte ner till landet. Har inte varit på landet alls sen någon gång förra sommaren så det var supermysigt att spendera lite tid med farmor, farfar och en bra bok. Blev en lugn dag förutom ett litet försök till joggingrunda på eftermiddagen. Regnade hela helgen så låg mest inne och åt sockerkaka och läste. Haha, i veckan blir det fan tillbaka till bra mat och inte massa fikabröd!

Planen imorse var att ta en morgonpromenad på landet men det ösregnade och kändes inte fruktansvärt lockande. Efter lunch körde jag hem farmor, farfar och vovven och deras grejer innan jag åkte till gymmet. Bodypump stod på schemat, trött och sliten men jag och thessan kan fan roa oss alltså. Var galet mycket folk idag=trångt. Vi lyckades begränsa krockandet till en gångt, blev varken nockad eller nockade någon, bra jobbat! imorgon blir troligtvis en vilodag om jag inte vaknar tidigt och känner mig duracell såklart, då vet man aldrig! Smällde i mig en gigantisk sallad+bröd från robbans när jag kom hem. Toppade med glass och en kvällspromenad! Borde egentligen duscha men jag pallar fan inte, gör de imorn!

Juuuste, wihooo! Har ju inte planerat min semester för fem öre tidigare men nu börjar första veckan fan arta sig! Verkar som att jag, thessan och sara ska bege oss till åland och röja under festivalen som är där v.30! Kommer bli galet, taggad som alltid!

Hasta la vista baby

Gofika

Idag har jag haft rallyfart under eftermiddagen! Känner att tiden är min största fiende ibland! Efter jobbet blev de en hastig tur till gymmet för att sen åka hem till kusinvitamin på grillat och tårta för att fira hennes 18-års dag. Hennes storasyster vet hur man bakar tårta gott folk! Har ätit så mycket att de ser ut som jag är långt gången i en graviditet, haha! Idag hade dessutom två(!) grabbar på jobbet med sig fika så jag har ätit fika för hela veckan idag kan man säga. Nu när jag kom hem tog jag faktiskt en promenad. Inte så mycket för hälsans skull utan mest för att göra av med lite överskottsenergi. Min kropp fick sig definitivt en rejäl sockerkick idag.

Spinning= Svettdöden

Äntligen börjar träningsvärken bli hanterbar, tjofaderittan! Detta innebar såklart att de blev 45 minuter spinning idag på gymmet. Tryckte på bra och svettades som en galning! Det var sinnessjukt varmt i spinningsalen så när jag och thessan klev(tänkte skriva hoppa av ren automatik men de kändes inte så trovärdigt, haha!) av cyklarna halkade vi runt i vår egen svett. Det ända som kändes illa var fötterna, satan i gatan vad mina nya träningsskor är för mjuka för att köra spinning i! Nä, tur att jag inte är någon spinninggalning som kör flera pass i veckan!

Tack och hej leverpastej!

Mitt i veckan

Känner mej riktigt seg och trött idag. Kroppen har levererat dag efter dag och det börjar ta ut sin rätt! Idag efter jobbet åkte jag hem och la mig i soffan med bok och lite mellanmål. Håller på och läser Jo Nesbos deckare. Är inne på den tredje nu och de är verkligen gött. Brukar läsa väldigt mycket i perioder när jag känner att jag har ro och tid och det var länge sen nu. Läser nog mest på sommaren faktiskt.

Sen blev det i alla fall en tur till gymmet, 30 minuter på crosstrainern och sen 30 min cxwork. Funkade rätt okej trots mina superömma ben. Tog ett bad nu när jag kom hem och försökte stretcha lite lätt, samtidigt som jag höll på att drunkna. Igår efter joggingrundan skippade jag stretchen för att de gjorde förjävla ont. Känns inte helt okej att dra och slita i trasiga muskler men nu känns de bättre. Träningsvärken borde börja avta imorn, hoppas på de. Står på reservlistan till spinningen men jag får som sagt se hur fräscha benen känns. Ingen mening att köra spinning om de inte har börjat släppa så att de är redo för ny smärta ;)

Nu ska jag göra ett svandyk i sängen, godnatt!

Träningsvärken från helvetet

Igår trotsade jag megaträningsvärken och körde ett till pass bodypump. Herre min gud vad jag har ont i min stackars kropp, ren och skär smärta skulle man kunna säga. Köpte mig faktiskt ett sommarkort och tänkte satsa lite på gymmet nu i en månad. Vill inte planera mer långsiktigt eftersom att jag inte vet vad som händer/inte händer till hösten. Velar ju fram och tillbaka som en galning över framtiden!

Efter passet åkte i alla fall thessan och jag till stendalsbadet och plumsade i likt svettiga valrossar. Fick även lite busvisslingar av vad vi tror var småpojkar när vi något ograciöst tog oss upp ur vattnet med våra stela kroppar, haha! Mötte massa folk som skulle ner och hänga vid vattnet och kröka under kvällen, såg inte helt fel ut alltså. Blir nog ett besök dit på semestern som jag för i övrigt har v. 30-31. Inte långt kvar med andra ord!

Idag när jag kom hem från jobbet snörade jag på löparskorna och joggade 5km. Som bekant försvinner liksom den värsta träningsvärken under själva joggingrundan. Sprang med pulsklockan och JÄVLAR vad mitt hjärta fick pumpa idag alltså, har haft lite småhuvudvärk hela dagen så man var ju inte på topp. Nu är jag så stel och har mer träningsvärk än vad som känns möjligt, imorgon ska mina stackars ben få vila sig lite. De kan dom behöva...

Helgen

Hade en kalasbra helg på alla sätt och vis! Klev upp tidigt i lördags för att släpa min tunga röv till gymmet och ett pass pump/cx med thessan. Tidigare har jag inte gått så mycket på just pass så det märks att musklerna inte har den uttålighet som krävs. Kämpade som en galning och ville inte resa mig upp från mattan när jag var färdig.

Jag och Redmo hade spikat att vi skulle ha gött häng på kvällen, detta förvandlades under dagen till en plan om att grilla och sen göra stan osäker. Man kan säga att vi lyckades briljant på båda punkterna. Så många skrattattacker under natten alltså! Har en helt brutal film på när Fia håller på att kvävas av garv. Underbar natt med en underbar vän. Dansade fuldanser och hockeytacklade killar, lite så vi rullar.

Energitorsk

Igår blev det en tur till gymmet på förmiddagen innan jobbet. Måste erkänna att de blev ett riktigt skitpass men jag genomförde de i alla fall. Hade verkligen brist på energi efter cykelturen dit så jag for mest runt och ryckte i lite vikter och maskiner utan någon tanke eller plan. De enda jag körde hyfsat ordentligt var väll ryggen och den svarade med träningsvärk så jag får vara nöjd över de ändå. Jag är dessutom lite öm i bröstet efter mina 10(!) armhävningar, hahaha! SKANDAL! Men bröstet är alltid de som tar mycket stryk av uppehåll från gymmet. Allt annat får sig liksom lite träning ändå i vardagen tror jag.

Sen cyklade jag vidare till jobbet och krigade mig igenom dagen. Hade som sagt ingen energi och när det till slut var dags för att cykla hem till mamma och fira hennes födelsedag ville jag bara sova. Efter klenaste cykelturen hem för i år blev det i alla fall en dusch och sen smaskade vi på grillspett, bakpotatis och ett glas rött. Dagen var räddad med andra ord! ;)

Backklättring

Det fantastiska vädret fortsätter att skina och därför har jag fortsatt likt början på veckan! Morgonpromenad och frukost ute i solen! På vägen hem från jobbet gjorde jag dessutom en lite avstickare med cykeln och gick upp för flottsbrobacken. Man får en sådan galen mjölksyra! De sena veckorna får jag görsöka klämma in den träning jag kan. Den vackra utsikten uppe från toppen är ju inte heller att leka med!

Funderade nyss på om jag skulle kriga mig ut på en runda i kvällssolen men nää. Det får faktiskt vara. Känner mej riktigt sliten efter den här dagen. Drack lite för lite vatten imorse när jag låg ute i solen så har haft småhuvudvärk hela dagen, värdelöst. Satsar på att gå och lägga mig tidigt och vakna fräsh imorgon istället! Tänker inte ställa klockan för att göra annat än morgonpromenad och frukost men om jag vaknar tillräckligt tidigt är de mycket möjligt att kroppen min får smaka på lite gym! Däremot måste jag hjälpa till här hemma och olja in trappen, gaah, så tråkigt. Men förhoppningsvis går det snabbt.

Morgonsol

Vaknade upp till strålande sol och klarblå himmel, varmt som tusan! Tog en kort morgonpromenad innan jag åt frukost och fläkte ut mig på altanen! Ligger kvar här och svettas fortfarande! Ska snart bege mig mot jobbet, får bli cykeln idag. Allt gick ju bara segt när jag åkte buss igår! Ha en bra dag alla fina!

Lida Country

Helgen har varit kalas, på alla sätt och vis! I lördags bar det först av hem till Thessan för mat och förkrök med ett stort och glatt gäng. Både jag och thessan var rejält slitna men efter varsit glas rosé var vi på banan igen. Eller kanske av banan, de beror ju såklart på hur man ser de! ;) Thessan hade laddat upp för en sinnessjukt rolig lek, skrattade så tårarna sprutade! Kolla bara in de snygga bilderna så föstår ni vilken nivå kvällen höll! Sen var vi ett rätt så slirigt gäng som åkte till Lida Country! Kastrull och viftandes med locken, typ. Dansade och hängde med allmänt sköna människor hela natten och hade svinkul.

I söndags låg jag hemma och dog bakisdöden tillsammans med en annan vapendragare. Redmo kom hit och jag feedade henne med mat, godsaker och lite kärlek! Sen blev det fotboll. Fick ligga och slå mig själv i ansiktet för att hålla mej vaken, var så jäävla trött! Vi vaknade faktiskt till liv första gången redan vid sju på söndagsmorgonen hemma hos thessan. Vi sov sju pers i en etta och tre av oss låg och asgarvade åt allt och inget hela morgonen. Det är så de ska vara! En lysande helg med andra ord, är dock fortfarande bakis... Stabilt gott folk, minst sagt stabilt!