Ömma ben

Tror bestämt att jag kommer få rulla ur sängen imorgon för att komma upp! Hade lite svårt att stretcha när jag kom från backklättrandet eftersom att jag hade så galet ont i benen. Orkade liksom inte ta tag i projektet på allvar så jag struntade i de helt. Borde tagit en liten promenad och bara trampat ur syran och sen stretcha men det gjorde jag inte. Det är ju som bekant alltid lätt att vara efterklok gott folk! Efter middagen spolade jag i alla fall upp ett varmt bad som kroppen fick slappna av lite i. Eftersom att jag är lite rastlös av mig brukar jag inte ha ro att bada men med ömma och trötta muskler är det otroligt skönt!

Nu ska jag kolla färdigt på ett avsnitt av mästarnas mästare och sen blir det ett försök till att sova! Fortsätter de regna såhär vet jag faktiskt inte om jag orkar cykla till jobbet imorgon. Men det är hårfint, med tanke på att jag kan åka hemifrån en halvtimme senare. Det kanske trots allt är värt att bli dränkt på vägen?

Backträning från helvetet

På vägen hem från jobbet fick jag ett litet ryck. Man är trots allt lite (läs mycket) galen. Cyklar parallellt med flottsbro skidbacke varje dag, inte rätt upp för den men det är en rejäl stigning innan cykelvägen viker av. Idag bestämde jag mig för att traska upp för skidbacken. Lämnade cykel och ryggsäck vid lifthuset och började gå. Detta innebar ungefär fem minuter av rent helvete, mjölksyra så det gjorde ont. På nervägen hade benen svårt att stå emot och skakade till lite lätt vid varje fotisättning. Måste erkänna att jag jublar lite inombords när jag tänker på det! Med tanke på hur trött jag var i benen redan innan är jag galet nöjd. Men vad som är värt en extra applåd är att jag cyklade den vanliga vägen hem sen! Trodde jag skulle ge mig i den långa, branta backen och gå men i sista stund bet jag ihop och trampade på låg växel. Det gick inte fort, men upp kom jag!

Tur att man råkar vara lite envis!

Tröttis

Veckan fortsätter i trötthetens tecken men idag har jag fått en hel del vettigt gjort ändå! Med vettigt menar jag såklart tränat och handlat. När jag kom hem från jobbet fick de bli en sväng till gymmet. Tur som jag råkade ha kom mamma hem tidigt från jobbet så jag kunde låna brumbrumbilen! Var ett tag sen jag var på gymmet nu så det blev ryggen och magen som fick sig en genomkörare. Egentligen föredrar jag att träna ben efter frånvaro på gymmet då de är en av mina bättre muskelgrupper men tänkte att dom skulle få vila någon dag till efter muskelbristningen. Känns fortfarande en hel del i baksida lår men nu är det i alla fall på bättringsvägen, wiho!

Det roliga i det hela är att nu när jag cyklar till jobbet så vilar jag ju trots allt aldrig benen. Avslutade dessutom mitt träningspass med 30 minuter på crosstrainern så nu känner jag mig helt skakis! Trots att jag tagit de "lugnt" med mina långa ben. Men så länge det är trötta mjölksyreben efter cyklingen och inte muskelbristningen som gör ont så stör de inte mig. Ska föresten ta en bild på backarna jag bestiger med cykeln på hemvägen från jobbet, dom är inte nådiga dom! Jag är ju inget fan av intervall eller mjölksyreträning så det är tur att jag kör lite sånt varje dag ändå! ;)

Kokosmjölk+Currypasta = Sant

När jag kom hem från hallen var det bara att sätta igång med matlagningen. Gjorde en supergod torskgryta med curry och bulgur. Currypasta och kokosmjölk är några av mina bästa vänner i köket.

Jag brukar laga liknande grytor och har ungefär samma enkla tillvägagångsätt. Börjar alltid med att fräsa lök i olivolja och rejält med currypasta, röd eller grön efter smak. Sen har jag i antingen kyckling, fisk eller någon annan form av kött. I med kokosmjölken och låt det koka ihop. Till sist har jag i morötter, paprika och bladspenat precis innan det är färdigt! Göddi.

Säg ett datum, vilket som helst

Under de sena jobbveckorna hinner jag nästan alltid glömma bort hur sjukligt trött jag blir av att gå upp tidigt. Nu tar jag visserligen cykeln till jobbet och kan sova "enda" till 04:45 men energinivån är ruskigt låg! Samlade dock ihop mina krafter och begav mig till huddingehallen efter jobbet och simmade 1000m. Det var lagom
mjukträning för mitt fortfarande ömma ben och nu känner jag mig nöjd.

Men nu till någonting viktigare... Säg ett datum. Vilket som helst! Det finns 365 dagar att välja på och du väljer what's love got to do got to do, hallå farfar, etta på charlestonlistan! 29 MAJ! För en inbiten NileCity älskare som jag är detta en bra dag fylld med sjungande koreanska adoptivpäron.

Det får tamejtusan bli en uppradning av mina NileCityfavoriter inom snar framtid!

Smocka

Lyckades ordna mig en liten muskelbristning i baksida lår igår under min joggingtur. Life is a bitch!

Sol och bad

Vaknade rätt sent efter en lång natt med melodifestival och lite taxiverksamhet. Åt frukostlunch ute på baksidan och för en stund sen bestämde jag och mamma oss för att åka ner till bryggan vid båtklubben! Var så himla varmt på baksidan att jag blev badsugen. Brukar alltid ta ett galet tidigt premiärdopp men i år har de blivit försenat! Har tagit igen de lite nu dock, tre dopp senare! Intensiv sommarkänsla är bara förnamnet!

Grillfest

Tog mig igenom gårdagen på jobbet med kvällen i sikte. Min förra granne hade ordnat och fixat ihop en grillkväll med gamla godingar. Var nästan bara bekanta ansikten där, så himla kul att träffa alla! Om det är något som slår högt så är det att hänga med gamla barndomskompisar! Ninnie blandade drinkar och jag var hjälpreda, mycket nöjd över min insats. Det krävs ju trots allt någon som äter upp alla frukter och bär som blir över och sen provsmakar det färdiga resultatet!

Vid två blev det en nattpromenad på 40 minuter hem sen. Skönt att de är varmt om nätterna nu så att man kan vara ute!

Ikväll ska jag leka taxi till mamma som ska på kalas. Planen är sen att köpa med lite smaskig mat och kanske lite gotti. Sen ska jag lägga mig på soffan för att äta och dricka. Är ju ändå eurovision ikväll så för traditionens skull måsta jag titta! Har missat alla program men en final är ju trots allt faktiskt en final!

Drinkar&Rödtjut

Idag är man lite trött...

Chokladsug

Kunde inte besegra chokladsuget! Alltså, sitter i soffan med chokladpudding och kollar på inglourious bastards! Skyller på att jag är kvinna, känns bättre så!

Klapp på axeln

Idag har varit raka motsatsen mot gårdagen! Mäktigt hur det kan slå om så snabbt. Hur påverkad man blir av jobb och annat i vardagen. Redan innan jag cyklade hem från jobbet var jag helt slut, orkade knappt lyfta på fötterna! Ingen vurpa på cykeln denna gång dock, haha, höll mej på vägen!

På något sätt är det sådana här dagar man ska vara extra nöjd över vad man presterat. Fokusera på de man gjort och lämna de man inte gjort bakom sig, acceptera att man inte alltid är superwomen. Att jag tog en morgonpromenad och cyklade till och från jobbet idag är värt så mycket mer än en crazy träningsdag när man är full av energi. Det är när man krigar sig igenom en allmänt tuff dag och känner sig nedstämd som man borde ge sig själv en klapp på axeln.

Nu på kvällen tog jag en sväng förbi affären och fyllde på med mina "måste ha grejer". Saker som har en stadig plats i mitt kylskåp är bland annat: Ägg, fil, kvarg, skinka, keso, päron, banan och paprika! Eftersom jag älskar frukost och mellanmål är dessa under ständig åtgång! Skarvar även med lite proteinpulver här och var efter träningspass då de är enkelt att ha med.

Nä, nu ska jag ta nya tag med sovandet! Godnatt

Sportbh

För er som kikar in för att se sportbhn jag skrev om så finns bild i inlägget "muscles is good foor me" som jag skrev 17/5! Som sagt, är verkligen supernöjd!

Rastlös

Glöm vad jag sa om Törnrosa! Ibland går jag igenom perioder när jag har lite svårt att sova på kvällarna, så de är inte något nytt. Men att jag de senaste två morgnarna har vaknat första gången vid 3-4 för att sen vakna vid halv sju och inte kunna somna,vad fan är de frågan om? Kan inte förstå vadan denna konstiga dygnsrytm! Jag som alltid brukar vara så fruktansvärt morgontrött, oavsett när jag går och lägger mig!

Idag hade jag verkligen tänkt sova ut, skippa morgonpromenaden och låta min kropp vila så länge den ville. Men nu har jag ju tamejtusan hela morgonen att fördriva så det får nog bli en morgonpromenad trots allt! Sen är det jag som sätter mig på baksidan och njuter av en rejäl frukost! Vila på ett annat plan!

But some crazy training will.

Äckligt nöjd

Idag har jag slitit, som den galna kvinna jag råkar vara!
Har haft en nästan för bra dag på jobbet med emmsan, vi har suttit ute i solen på rasterna och stekt. Dagar som denna leker livet. är verkligen glad för att jag har mina jobbarkompisar. Visserligen börjar det bli varmt som i en bastu på jobbet och svetten rinner om dagarna men å andra sidan, det är ju sommar!

Men tillbaka till skrytet om slitet. Idag är jag en sån där människa som alla soffpotatisar hatar, mer än vanligt! Blir nästa själv lite illamående över hur jag farit och flängt! Men ändå, fruktansvärt nöjd och totalt slutkörd nu. Dagens träning har varit likt följande:

Morgonpromenad 4,8 km före frukost.
Cykeln till jobbet 6 km.
Cykeln hem från jobbet 6 km.
Avslutade med el grande finale, 5km lätt jogging.

En proteinshake, mat, dusch på de och nu är jag helt klart redo för sängen. Kommer sova som törnrosa!

Tejpmaster

Det mest användbara jag lärde mig i gymnasiet: Hur man tejpar stukade fötter! Körde en stenhård tejpning, en stum strumpa och tog sen morgonpromenaden. Gjorde lite ont i upp och nedförsbackarna men annars gick de prima! Snart tar jag cykeln till jobbet igen. Var så jävla klantigt igår när jag vurpade. Hamnade lite utanför asfaltskanten och det är någon form av reflex som gör att man rycker upp cykeln igen blixtsnabbt och då är man körd! Har gjort de förut men klarat mig men nu tappade jag kontrollen helt! Tur att ingen såg mig! Hehe

Vurpa

Gaah, var så jävla ouppmärksam igår! Drog på en vurpa med cykeln på väg hem från jobbet! Båda fötterna fick sig en rejäl kyss men inte så pass att jag inte kunde cykla vidare. Nu däremot kan jag knappt stödja på ena! Tror dock att den mest är stel så får köra lite fotgympa nu på morgonen och se ifall de släpper! Har ändå varit vaken i en timme och kan inte somna om!

Livets goda

Det bästa med mina sena jobbveckor är ohotat frukosten ute på gräsmattan efter en morgonpromenad. Så himla fridfullt och skönt!

Sliten

Inte helt oväntat har min kropp gett mig en käftsmäll för att jag gick all in i fredags! Men å andra sidan är jag fortfarande väldigt glad över de. Kör vila idag med och imorgon får jag ta nya tag! Har föresten fortfarande bärfläckar på mina lår, ska nog hoppa in i duschen med lite skrubb sen! Haha!

När man får ett smakprov på livet goda vill man bara ha mer. Känner mig lite bitter över att man aldrig får vara nöjd!
/Forever alone

Överraskningskalas

Gårdagen blev succé! Efter jobbet krigade jag hem och fixade i ordning mig för att köra min lilla radiobil i rasande fart till kalaset. Födelsedagsbarnet kom ungefär 20 minuter efter och blev rejält överraskad då vi stod 20 pers i hans hall och skrek när han öppnade dörren. Så himla kul när de blir så lyckat!

Ninnie hade fixat massor av god mat och tanken var att vi skulle äta och dricka och sen dra ut på krogen. Men de blev andra grejer. Vi stannade där hela natten och jag hade kul som fan! Vi tänkte dra iväg på hemmafest men skippade de också. Under kvällen fick Dennis dessutom sin andra överraskning, en stripptease av en strippa vi hade hyrt in! Haha, kan säga att grabbarna var hyfsat jävla nöjda. Jag var väll kanske mer åt de fashinerade hållet! Senare under kvällen spårade vi och hade tårtkrig. Minns i efterhand att jag inte ens käkade en bit tårta på tallrik! Slickade mig bara runt munnen och sög på fingrarna och jag fick nog i mig någon bit eller två på så sätt! Tårta ÖVERALLT! Imorse var jag glad att de inte var min lägenhet om jag säger så.

Heja Sverige!

I dag har jag samlat effektivitetspoäng utöver de vanliga. Har fått en massa gjort och de känns verkligen befriande!

När jag vaknade kände jag mig inte alls bra men gjorde i ordning en rejäl frukost och kryade till efter hand. Begav mig till gymmet och körde av ett pass. Märktes att de var en röd helg då det var helt tomt på folk! Gillar som sagt när man kan ta plats på gymmet så de passade mig fint!

Efter träningen begav jag mig till macken för att tanka och tvätta pappas bil som jag lånat. De gäller att vara snäll mot gubben så att jag kan låna den ibland! ;) För att sedan toppa min effektiva dag stannade jag på vägen hem och gjorde en storhandling av mat hem till mamma. Plockade ihop mig hos pappa och flyttade hit också under kvällen.

Nu ligger jag och tittar på hockeyn, kvartsfinal mellan Sverige-Tjeckien. Sverige kviterade precis och nu står det 3-3. Så fruktansvärt spännande! Har lite ångest över att jag börjar klockan sex imorgon kan jag säga! Skulle egentligen behöva sussa nu men man får liksom prioritera här i livet! Dessutom skulle jag ändå inte kunna somna. Har många fina minnen från sportnätter och lite sömn, haha!

Muscles is good for me!

Hallå mina vackra!
Idag har jag haft full rulle hela dagen. Tänkte sätta mig lite senare och skriva men under tiden bjuder jag på formbilder. Eller spännisbilder som man också kan kalla de! ;)

Hälsa

Total avslappning skulle man kunna kalla de tillstånd jag befinner mig i för tillfället. Eller utmattad, välj själv! På gymmet körde jag överkropp, främst med fokus på axlar och armar. Avslutade med 30 minuter full fräs på crosstrainern. Sen blev det en sallad på Robbans, standard. Mitt favoritkäk efter träning är helt klart på Robbans pizza i Tumba. Kycklingsallad med vitlöksdressing och ett mäktigt bröd till är vad jag äter, alltid. Minns inte senast jag åt något annat där måste vara flera år sedan!

Nu är jag  i alla fall så mätt att jag knappt vet vart jag ska göra av mig själv, eller min svullna brödmage. Haha! Skulle lätt kunna dela maten på två måltider men hoppla vad de brukar slinka ner, gött! Nu sitter jag här med lite träningspepp i tidningsformat. Gillar verkligen att bläddra i dessa hälso/träningsmagasin. Tur är väll att man jobbar med postsortering och får en del tidningar som saknar mottagare gratis! En av fördelarna med mitt jobb helt enkelt.

Leeedig

Sitter på bussen på väg hem från jobbet. Efter två vilodagar börjar min struliga hals känns bättre så nu blir de hem och hämta träningsväskan! Tänkte släpa med mig pappa till gymmet och riva av ett mördarpass, lite så vi jobbar. Men först, få i mig lite föda! Är vrålhungrig hela tiden mina tidiga veckor och de blir inte middag än på ett tag...

Dagens klantarsle

Att lyckas kamma hem titeln som dagens klantarsle redan innan klockan slagit sex fan är inte illa alltså! Inte varje dag man missar tåget som man väntat på i stationshuset i fem minuter...

Tittade ut och såg tåget stå med stängda dörrar och sen åka. De som är ännu roligare är att de är samma människor som åker med de första tåget varje dag. Alltså vet dom att jag satt där inne men missade tåget. Hade jag varit dom hade jag inte kunnat låta bli att le imorgon när vi möts. Jag kanske borde ta nattbussen?

Jeansprovning

Säg farväl till en saftig slant men hello till mina nya snygga jeans!
Krigade runt i provhytten i säkert en halvtimma med olika märken, modeller och färger innan jag bestämde mig. Helt röd i nyllet av ansträngningen. Det måste vara roligt att serva folk jeans alltså! Grabben höll upp ett par som han tyckte va snygga i modellen och jag pressade fram "åh herregud vad små, är det någon som kommer i dom där byxorna på riktigt?" samtidigt som vi båda skrattade. Dom var så fruktansvärt små men han upplyste mig om att de faktiskt finns folk som gör de!

En annan reflektion, varför kan inte storlekarna vara den samma mellan olika modeller och material. Tigerjeansen jag fick med mig hem är storlek 27/34. Jag valde mellan dem och ett par levi´s 25/34. Ett par nudiejeans i 29/34 fick jag inte ens upp över halva låren! Kom igen, någon måtta får de väll vara på sväningarna!

Cykelhotpants

Bestämde mej för att provcykla en annan väg till jobbet idag. Kan nämligen cykla en helt annan väg som jag aldrig prövat. En asfalterad "strandpromenad" som sen övergår i cykelbana ända till jobbet! Insåg att jag kapade 10 minuter på restiden, sjukt najs upptäkt! Dock är de kurvigt och backigt, riktigt svinigt, men de kan ett badass som jag ta!

Det roligaste under cykelturen var dock uteslutet mina shorts... Eller kanske brist på dem, snarare hotpants, haha! Har ett par gamla cykelbyxor som jag har snott från mamma. Jag har inte använt dom alls då de är så orimligt långa, typus knälängd och då kan jag lika gärna ha tights. Tänkte nu att jag kunde kapa lite i tyget helt enkelt! Blev ruggans bra ända tills jag hoppade på cykeln. Då korvade båda byxbenen upp sig och cykelbyxorna blev istället suuuperkorta shorts. Sexy! Fick många blickar på mig när jag cyklade genom alby, haha!

Morgonsol

Begav mig ut i morgonsolen på powerwalk. Nu har jag fått i mig frukost och steker min bleka kropp på baksidan!

Underbara väder, hoppas du är här för att stanna!

Natural beauty

Gentleman

Vaknade och tjuvkikade genom gliporna i persiennen. Standard, tänk att man kan urskilja vädret på några milimeter! Det var i alla fall allt annat än sunshine men å andra sidan väntade jag mig inte något annat heller. Inte efter gårdags brakväder och ösregn!

Var lite bekväm av mig imorse och skippade promenaden. Det är ju inte hela världen ändå, tyckte jag var värd lite vila efter mitt krigande på cykeln! Hockeyn igår var dessutom under all jävla kritik, så vad tusan gör man?

Begav mig till gymmet och köttade ben. Var ett tag sen nu! Man märker verkligen hur folket börar ladda inför beach  2012! Lite mindre bilder på facebook från utekvällar och mer på hantlar och powerwalks. Både mer människor och högre intensitet på gymmet. Haha, jag gillart! De jag däremot har lite svårt för är när de är förjävla mycket folk på gymmet! Bitch please, out of my way! Är verkligen en rutinmänniska så jag gillar att ha min ordning på saker och ting. Om en hunk är ivägen kan jag dock tänka mig att vänta, man är ju trots allt en gentleman! ;)

Fuktig

Som sagt, det är påfrestande att vara sportnörd! Från de att jag cyklade iväg från jobbet vräkte regnet ner i typus 15 min. Jag har nu vridit ur och hängt ALLA mina kläder på tork.

Men de viktigast av allt mina vänner. Jag hann hem till hockeyn! Nöjd tjej.

Sportnörd deluxe

Blev ändrade planer i sista sekund! Beslutade mej för att ta cykeln istället, allt för hockeyn ikväll... Ibland är det verkligen påfrestande att vara sportnörd!

CRAAAAZY FRIDAY!

Eller nä, men fredag i alla fall och de är tamejfan tillräckligt för en reko brud som mig! Har ordnat med lite musik till min kära vän och kollat på "Du är vad du äter" under morgonen. Ska snart bege mig mot jobbet för att få lite vettigt (nödvändigt) gjort innan de blir hem och kolla Hockeyn! Sverige-Ryssland är de som gäller ikväll och jag är taggad, som vanligt! Hoppas bussar och tåg inte är allt för sena så att jag bara missar första perioden.

Hasta la vista

Kick out the epic motherfucker

Thursday

Tror väderguden har PMS eller nått. Imorse när jag vaknade var de mulet men jag gav mig ut på en promenad ändå. Ganska snart tittade solen fram och de blev riktigt varmt och skönt ute. Nu vräker regnet ner. Stabilt var ordet! Nu längtar jag efter sommarvärmen.

En deal jag och far min har är att om jag ordnar saker till honom/familjen så står han för bensinen, en mycket bra deal. Helt klart win win! Efter jobbet var jag och Emma därför och shoppade loss på pulsen. Jag älskar att handla mat, jag får de jag vill ha och på mitt sätt. Kontrollfreaket inom mig slår volter av glädje!

Gör rätt

Cykling till gymmet, bodypump, cykling till jobbet och sen cyckling hem. Nu ska jag dö i soffan.

Told yaaa

När jag säger att jag gått banans med brödet så menar jag det verkligen. Slänger upp före och efterbild så att ni förstår allvaret! Kolhydratkoma - check!

Oupsi

Gick nyss bananas på brödpåsen här hemma! Var vrålhungrig när jag kom hem så de blev panikätning. Jaja, what to do!

Hållkäftenracer

De gick undan hem till hockeyn, missade bara första 10! Min hållkäftenracerhoj är badass!

Cykelrace

Sitter ute på altanen i solen och myser! Hade trubbel att somna igår men vaknade ändå vid åtta imorse och kände mig pigg. Tog en morgonpromenad och nu har jag ätit frulle.

Idag är det jag som tar cykeln till jobbet. Hockeyn, Sverige- Danmark börjar 20:15 och eftersom att jag slutar 20:00 är de bråttom hem! De går fortare att cykla än att åka buss så det är bara att trampa på som en galning!

Bra dag

Haft en minst sagt bra söndag! Överraskade pappa genom att ta bilen och göra en storhandling. Nu har vi mat så vi överlever i veckan, nöjd tjej! Sen ordnade vi lite smaskig mat, fläskfile med klyftpotatis och sallad. Har varit rastlös hela helgen så sen släpade jag med pappa, som visserligen inte var så svårövertalad på en cykeltur till farmor och farfar. Deras lilla tjockis till hund behövde nämligen en dusch så det ordnade vi!

Väl hemma blev det fruktsallad av melon, jordgubbar och vindruvor. Lite extra fancy med andra ord, och till de en mäktig mugg chai-te. Allt detta kvällsmys framför mästarnas mästare.

Helgfrukost

En av de bättre sakerna med helg är att äta frukost i lugn och ro. Är verkligen en frukostmänniska men då jag inte är något stort fan av tidiga morgnar brukar de inte direkt bli att jag sitter och njuter. Visserligen äter jag ungefär samma sak men på hälften så kort tid innan jag sprintar till bussen. På helgen tar jag mig tid och slappar! Jag är dessutom en podcastfjolla! För dom som inte vet är podcast ungefär som radioprogram man kan ladda ner till luren. Jag brukar lyssna när jag åker kommunalt och på morgnarna. Min solklara favorit är TSKNAS, Till Slut Kommer Någon Att Skratta. Ladda ner på iTunes och enjoy!

Träningsvärk

Det blev rygg, axlar och armar som fick sig en ordentlig genomkörare på gymmet i förmiddags! Träningsvärken i magen blir bara värre och värre så jag lät både den och benen vila lite idag. För mig brukar träningsvärken vara värst andra dagen, de innebär att jag har ännu mer smärta att vänta! Håhåjaja! Men å andra sidan så är gillar jag att ha träningsvärk, känns att man kört slut på kroppen sin! Som ett kvitto helt enkelt.

När jag kom hem fixade jag snabbt äggröra med lite potatis och skinka. Var så nedrans hungrig att de gick
undan i rekordfart. Jag behöver nog inte tillägga att köket ser ut där efter... hehe. Tänkte att köket kunde vänta, gick ut på altanen och satte mig i solen som tittade fram och njöt av maten!

Good morning miss sunshine!

Hockey-VM är igång och de, med en vinst. Bra kväll igår, minst sagt! Slaggade hemma hos kickson och nu ska jag nog snart gå in och hoppa i hennes säng. Dags för little miss sunshine att vakna! Det är alltid jag som vaknar först, förstår mej inte på min sovklocka ibland alltså. Eller ja, för de mesta om jag ska vara ärlig. Snart blir de frulle och eftersom att min kära vän bor precis bredvid gymmet tänkte jag passa på att köra ett litet pass när jag ändå är här! Ruggans bra placering av min lilla extrafamilj!

Slapparkväll

Träningsvärken jag kommer ha imorgon lär var allt annat än mild! Underbart roligt men jobbigt med spinn/core på gymmet! Kan tycka de är lite tradigt att köra mage själv så dessa corepass är perfekta. Hade sällskap av Kicki och som vanligt skrattade vi oss genom hela passet, de är lite så vi rullar. Nu har vi klämt i oss var sin enorm sallad med tillhörande bröd från Robbans. Favoriten efter ett tungt träningspass, ohotad! Nyduschad och redo för hockeyn på tvn, nu blir de åka av!

Briljansen i fokus

När man märker att väskan slår i lite väl hårt när man går. Känslan när man hoppas att man har packat väskan perfekt! Med briljansen i fokus, allt för att undvika mosad frukt. Det är fredag morgon och man vet att man lever. Ingen tvivel om saken!

Mums

Sitter i soffan och slappar efter en bra dag. Tog bilen till jobbet imorse eftersom jag lovat farmor att hjälpa henne att vattna blommorna vi planterat på kyrkogården. Dagar som den här är bra, tillfreds med min tillvaro. Ett lugn som bara finns där.

Nu ska ätas hallon, blåbär, vindruvor och lite kvarg! Dreglar ner datorn snart så det är dags att hugga in tror jag bestämt! Tänkte kolla på "älskling du har blivit en tjockis" samtidigt som jag mumsar. Kan inte hålla mig ifrån alla dessa hälso/livsstilsprogram. På tal om hälsa, laddar jag för ett besök på gymmet imorgon. Tänkte köra mitt gamla stammispass från förr, spin/core! Håller verkligen tummarna för att halsen inte bråkar med mig imorn. Var så länge sen nu, längtar något utöver de vanliga!

The bitch is back!

Snygg i håret- Check!

Morgonsolstråle

På väg till moster, eller ja, salongen! Här ska klippas och fräschas till, ska bli så kul.

Tänkte bjuda på en bild från fem imorse. Man är ju allt annat än en solstråle vid den tiden ha jag hört...

Eller?

Fail

Planen med de lugna gårdagen var att jag skulle vakna upp och må som en solstråle idag. Förkylningen skulle vara borta och jag skulle bege mig till gymmet för att kötta. Den planen gick åt helvete kan jag säga. Visserligen hade jag mått sämre idag om jag druckit alkohol men känner ändå att jag inte mår som jag förtjänar. Hatar detta ständiga halsont och snoreri. Det känns verkligen tungt.

Partner in crime

Lugn valborg igår! Hade en riktigt tuff dag på jobbet eftersom att jag sovit så himla dåligt och dessutom inte känner mig kry. Jag hämtade upp min partner in crime, redmo, och vi bestämde oss för att ha en lugn hemmakväll. Tryckte både choklad och chirre i mängder och kollade på män som hatar kvinnor. Två party animals hemma en valborg, lägg de på minnet, för man vet aldrig när de kommer hända igen!