Havregrynsgrötterapi

Vaknade imorse och kände mig inte alls kry, helt mot vad jag hade hoppats på. Får se om de blir någe kalas för mig i eftermiddag, ärligt talat så tror inte de. Ändå kan jag inte låta bli att ligga och le lite för mig själv. Idag har jag gjort framsteg mina vänner, haha! Nu kanske ni tror att jag uträttat stordåd men så är inte riktigt fallet. Vad jag däremot har gjort är att jag har käkat havregrynsgröt till frulle och gillat det!!! Ni anar inte hur länge jag försökt lära mig att äta den där skiten alltså. Havregrynsgröt är så galet nyttigt att man bara måste kunna äta de, innehåller långsamma kolhydrater och dessutom en hel del bra proteiner och fetter.
 
När jag var liten avskydde jag havregrynsgröt men nu på äldre dar har jag liksom velat äta de pga alla nyttigheter. För några månader sendan gav jag de en ny chans eftersom att jag som sagt verkligen vill gilla de. De såg så gott ut när de låg där i sin skål med lite bär men det smakade skit! Haha! Först och främt hade jag inte saltat och tyckte därför att de bara smakade gegga. Prövad att ha i salt i efterhand och geggan smakade då trolldeg, riktigt jävla ocharmigt, haha!
 
Men imorse fick jag hjälp av en rutinerad havregrynsätare, min pappa. De blev succé!
1 rågad dl havregryn
2 mindre rågade dl vatten
1 nypa salt
 
In i micron på full fart i två minuter och sen får de stå och vila i några minuter. Misstaget jag gjorde dessutom gjorde förut, man MÅSTE äta gröten med mjölk och någon form av sylt/bär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0